Seminar

Seminar

Klantcontact in de culturele sector

7 februari 2017


Programma

Welkom
Joost van Vollenhoven – Jewel Labs

Doelstellingen van de dag
Marleen van Amerongen – Dagvoorzitter

Marleen van Amerongen was lange tijd klantknuffelaar bij het Parktheater Eindhoven en één van de eerste voorvechters van klantgericht werken in de culturele sector. Momenteel o.a. voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond.

De noodzaak van een gedegen strategie voor klantcontact
Daan Noordeloos – Transavia

Daan is verantwoordelijk voor het transformatieprogramma binnen Transavia dat zich richt op de verandering van een traditionele naar een wendbare en klantgerichte organisatie.
Daan is een hoog gewaardeerde spreker op congressen over klantgericht ondernemen.

Customer focus in de culturele sector: missie bereikt?
Pieter de Rooij – NHTV

Pieter is docent/onderzoeker bij Academy for Leisure, NHTV Internationale Hogeschool Breda. Hij is in 2013 gepromoveerd op het onderwerp klantloyaliteit in de podiumkunsten. Pieter heeft via het leertraject ‘Get Connected’ ruim 50 culturele organisaties begeleid bij het schrijven van een CRM-plan.

Van kaartverkoop naar klantenbinding
Niels Kleverlaan – BNN-VARA

Niels is onder meer verantwoordelijk voor de werving van publiek voor programma’s en evenementen van BNN-VARA. Hij zal in zijn presentatie laten zien welke tools in dit proces van werven en binden van publiek worden ingezet.

CRM in de praktijk tips & tricks, valkuilen & voordelen
Anouk Willemsen

Anouk heeft als Freelance Marketeer diverse culturele instellingen (o.a. DeLaMar Theater, Carré, Openbare Bibliotheek Amsterdam) met CRM op weg geholpen naar slimmere klantinteractie. Haar belangrijkste doel is de culturele sector te leren om niet productgericht maar klantgericht en resultaatgericht te gaan werken.

De impact van een solide klantcontactstrategie op resultaten
Mathijs Bouwman – Peppered

Mathijs, tot voor kort marketing manager bij de Doelen Rotterdam en inmiddels werkzaam bij het culturele marketingplatform Peppered, houdt zich bezig met het vraagstuk hoe culturele instellingen hun klantstrategie effectiever kunnen maken. Mathijs werkt hiervoor vanuit Peppered samen met onderzoeksbureaus, universiteiten en kennisinstellingen.

Het special guests programma van het Van Abbemuseum
Marleen Hartjes – Van Abbemuseum

Het Van Abbemuseum heeft een bijzonder programma neergezet voor mensen met een beperking. Wat kan je bereiken als je focust op een bepaalde doelgroep?

Download hier de presentaties van het seminar.

De presi van Daan Noordeloos staat hier.